Spjälsängen snart färdig!

2017



 
 
 
Igår fortsatte jag med att fixa om spjälsängen. Ena färgen jag ville ha till 2 av bollarna var slut i en affär, andra affären var stängd och tredje affären hade inte färgen jag sökte. Så får se om jag hittar den idag förmånligt i Seinäjoki då vi ändå åker dit efter barnvagen.
 
Hur som sprayade jag de 4 bollar jag redan hade färg till. Längst tid tog det att täcka in sängen med all tidningspapper och målartejp medan själva sprayandet av bollarna gick i  ett hujj. På sprayburken stod det att det torkar "touch dry" på 30 min, men riktigt torrt blir det efter 7 dagar. Men jag valde ändå att spraya två varv med 40 min mellanrum på bollarna, så inte tidigare färg skulle synnas igenom. I första anblick tyckte jag de faktiskt såg väldigt jämna ut, så får se nu då när de torkat om det blev så också.  Hittills riktigt nöjd!
 
 
 
 
 
Det enda som var riktigt trist igår var att mitt illamående kom tillbaka rejält. Jag mådde riktigt pyton de första 4 månaderna av graviditeten och var sjukskriven p.g.a. den där ett tag. Under semestern redde det upp sig och nu när jag varit 3 veckor tillbaka i jobb har illamåendet de senaste 4 skiften (förutom det vanliga morgonillamåendet) blivit allt värre. Så igår när jag precis sprayat första varvet fick jag rusa in på wc och spy.. Kände mig väldigt uppgiven där och då eftersom jag hoppats illamåendet skulle vara förbi.. Som tur lugnade det ner sig till kvällen, men illamåendet håller nog i sig denna morgon också, så man får hoppas man fixar bilresan till Seinäjoki idag nu då utan allt för många "dikesgren-pauser". Jag är med andra ord väldigt avundsjuk på er gravida som fått må bra under graviditeten, jag har bara fått ha 4 veckor hittills.
 
Nå väl, nu mot Seinäjoki och hämta hem barnvagnen!



Bella

Dendä guldfärgen du ha använt ser myyyycke finare ut än den jag had som börja dra lite mot brunt.. :)

Svar: jonå får se med tiden hur den blir. men första försöket det här nu, så kan bli precis hur som helst, hehe! :P
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?