Omboning av korgen + förlossningsbrev

2017



 
 
 
Denna morgon har gått åt till fundera en del på kommande/blivande familjen vår. Jag har nämligen rotat fram lite lakan och en gammal gardin jag fått av min mamma och lekt med dem i korgen åt kommande prinsessa. Med de tygerna har jag försökt föreställa mig hur jag vill bona om i korgen. Vill jag ha volanger och göra den riktigt gulli-gull aktig, eller vill jag hålla den mera stilren med en lite touch av romantik? Sistnämnda är ju det som känns mera mig o min sambo och lutar åt det hållet.  
 
Det ser ju inte allt för fint ut då jag bara slängt dit tygerna, men förenklar föreställandet av slutresultatet i alla fall. Jag tänker att tylltyget får agera sänghimmel och stå för den "romatniska" biten av helheten. Sen bonar jag om korgen med ett bommulsmaterial till tyg som får vara på både insida och hänga en bit på utsidan av korgen. Tyget ska alltså gå över kanten en bit och runt korgen. Ovanpå tyget runt korgen på utsidan tänker jag ett brett rosa sidenband som utgör en rosett i fotändan. Så mysigt!
 
Förutom att planera korgen och fantisera där har jag skrivit första utkastet på mitt förlossningsbrev. Vi går in i tredje trimestern nu och jag känner mig inte alls redo för en förlossning mentalt. Så för att få ner önskemål, rädslor och tankar till pappers och bearbeta dem lite, kändes det rätt så skönt att få till ett första utkast att ta med ifall det skulle bli en tidig förlossning. 
 
 
 
Magen bara växer och jag känner mig redan nu som en valross! Men då ska den ytterligare växa 3 mån till!! Huhhu!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?