Man får inte alltid välja

2017



Det har stått still på upprustningsfronten i barnrummet och möbler eftersom jag mått riktigt pyton den senate veckan. Vi var till rådgivningen och allt ok men lill-tjejen, men mamman här blev sjukskriven och läkaren ordinerade vila och göra det jag mår bra av. Man får ju tydligen inte välja hur man vill må under graviditeten och jag drog nitlotten med illamående och kräkningar..
 
Som vanilgt avskyr jag att vara sjukledig då jag är van att vara igång, men när man mår babian så känns det inte som att man fixar så mycket heller. Man vill helst vara utomhus så man få spy i en buske eller hemma så man har nära till egen wc.
 
Vi har köpstop med inköpen nu ett tag så vi får lägga upp en plan vad som verkligen är nödvändigt och inte köpa grejer bara för att. Vi kommer verkligen försöka att inte överkonsumera, så jg har gjort en lista på större och mindre saker som ska vara bra att ha, så nä vi införskaffat det får vi bocka av. De dyraste o största inköpen är fixade, nu är det de mindre sakerna ex. badibunk, hakklapp, amningskudde, små handdukar, lite kläder som återstår.
 
Babyalarmen kom hem med posten här om dagen samtidigt som en filt, sänghimmel-hållaren och en kudde för bebisen, så med tanke på hur babian man mått kunde det inte komma lägligare då man fått lite bona om i vagnen som står och väntar på lill-tjejen i hennes rum. Men bara jag finner orken och skulle ha en bättre dag med måendet så kommer det bli att fortsätta med det sista av spjälsängen. Jag hoppas verkligen måendet svänger snart så man får börja känna sig som sig själv. Energisk och positiv, nu är jag allt annat än det. Det har varit en tung vecka!
 
 
 
Lilla kudden och teddyfilten som väntar på vår princessa








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?