It's a baby girl!

2017



Äntligen går startskottet! Nu ska det planeras och funderas riktigt ordentligt och det skall börja hända något! Vi fick veta i fredgs att vi väntar en liten tjej, så kanske man ändå känner på sig? Eller så hade jag bara tur, för det är ju ändå 50% chans att man gissar rätt, haha!
 
Så här nedan ser ni lite stil jag tänkt mig på barnrummet och vilka detaljer jag vill ha med. Redan har jag fått notera att bara ett barnrum har många olika erfarenheter och står starkt för sin åsikt vad som bör finnas och inte i rummet. Men så är det med allt, men detta är hur vi vill ha det och kommer göra. Sedan formas garanterat rummet efter behoven, men det är såklart svårt att veta exakt vilka behov man har med ett barn som inte är fött, alla är så unika och något som varit väldigt bra för en, kan vara väldigt opassande för en annan.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är väldigt flickig av mig själv, så självklart speglar det av sig hur jag vill inreda åt en nyfödd liten tjej. Men jag tänker inte måla väggarna i barnets rum till rosa, det kommer inte på frågan. Men jag velar väldigt mellan grått, beige och någon puder rosa/lila färg. Mest gillar jag gråa väggar eftersom det känns som det går mera hem med alla färger och mera neutral (och så är jag ju gråmus av mig och gillar det som bas). Så jag antar det blir att köpa små burkar och testa att måla väggarna.
 
Först var jag också inne på att göra något mönster på väggarna, men det har jag nog skippat. Helfärgade väggar och ev. lämna en kant vit upptill mot taket. Men nu till att börja med blir det en färg.
 
 
 
 
 
 
Min smak gällande inredningen avspeglas också av min flickiga smak. Men jag hoppas jag kommer kunna uppnå en mjuk känsla i rummet. Det ska vara mjuka, varma material och en sänghimel (heter det så?) är ett måste. Jag ville gärna själv ha en sänghimel minns jag som liten (hade aldrig en) och nu ska vår lilla tjej ha en. Som tur finns det förmånliga att beställa om man inte kan sy en själv.
 
Tavlor på väggarna kommer som vanligt bli svårast för mig, men de på bilderna tycker jag var snygga och enkla tavlor. Blommorna på väggarna som fanns på några av bilderna ovanför, hur tjusigt var inte det?! Men hur jag ska få till det har jag ingen jäkla aning om ännu, haha, men så fint så fint i mina ögon! På golvet hoppas jag hitta någon fin, fluffig matta som är skön att gå på och täcker stor del av golvet. Gardinerna kommer vara ganska enkla och tidlösa (troligtvis vita, surprise, surprise!!), medan jag hoppas att med gosedjur, kuddar, plädar på fåtöljen, sängen och med en tjusig lampa få till en lindrigt influerad prinsesskänsla i rummet. Rummet skall inte vara galet rosa, det tycker jag inte är fint, men lätt puderrosa detaljer blandat med gulddetaljer vill jag gärna få in i en fin mix med alla traditionella babysaker och dess färgkombinationer.
 
Som sagt kommer jag inte köpa galet mycket nya saker, så därför ska det bli så intressant om jag lyckas få till det jag fantiserar om när det är loppis och det vi redan har som gäller.  Antar vi får se till hösten/vintern när rummet tagit mera form. Men rummet kommer såklart leva vartefter barnet växer och behoven ändras!
 
Har ni några tips varifrån man hittar förmånliga inredningsdetaljer till barnrum? Nu i veckan kommer jag åka och kika på färg till väggarna, sen tror jag faktiskt jag kommer att börja måla ganska fort. Efter ultraljudet och vetskapen att vi komemr få en liten tjej känner jag en helt annan attityd till den här graviditeten, på ett bra sätt. Känns väldigt skönt! Nu blev det konkret, och jag vill få till rummet fint för tjejen!



Eleonora Adriana ♥

http://eleonoraadriana.blogg.se/

Så kul! :)


Sara

Från wish har jag beställt en hel del inredning till barnrummet :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?