Terrassarbetet går framåt - typ!

2016



Igår gick vi hemma hos oss och sova 21-tiden och jag vaknade först 12 timmar senare. De tidigare nätterna med lite och orolig sömn gjorde en helt schack-matt. MEN, igår kväll bestämde jag mig för att nu får det vara nog med all negativiteten, kommer tid kommer råd. Så nu ska jag ta mig i kragen, tänka positivt igen och börja med yoga! Körde ett 40 min pass här på morgonen via youtube (adlink). Tänkte jag skulle försöka mig på detta och hitta inre lugn o styrka? Får se hur länge jag har diciplin till det, men man kan alltid försöka!
 
Nå väl, nog om det! Terrassens fixandet går framåt. Vi (läs sambon) har senaste dagarna skuttat grus i otroliga lass och isolerat plintarna med styrox som ska bära upp terrassen. Det tar så mycket mera tid än vi (läs jag) trott. Men hälften av plintarna är nu isolerade och gruset utbredd ovanpå. När isoleringen är gjord är det dags att börja hämta virke och börja bygga däcket. Min pappa har hjälp åter en gång med att skissa och beräkna materialåtgång så det kommer bli en riktigt bra och snygg terrass, det vet jag. Men några sena höstkvällar på terrassen lär vi inte hinna avnjuta, men sen mot våren då istället får vi passa på att njuta av de första värmestrålarna, för att inte tala om sommaren! SOM JAG LÄNGTAR!
 
 
 
 
 
 
 
Vår labrador Nalah är självklart med när vi är ute på gården. Nalah hålls hur bra som helst på gården, men för säkerhets skull har vi en reflexväst på henne eftersom det redan börjar skymma så fort om kvällarna. Safety first you know! 
 
Vi ställer oss frågan så många gånger, "Vi får se hur länge vi får ha det så här bra?!". Då syftar vi på lyxen vi har med att verkligen får vara i fred på vår gård och ha passliga avstånd till grannarna med vår måttstock. Vi tycker om att ha grannar, men både jag och min sambo är sådan personer som måste få känna att man är i sin bubbla och får prata om vad man vill, hur man vill på gården utan att måste kika över om grannen är på gården och hör vad man säger. Jag tycker det är så skönt, speciellt nu när man haft en svacka och inte vill egentligen se några fler personer än jag själv valt. Jag hoppas vi får bo så här länge, med passliga avstånd till vår härliga grannar! Vi har dessutom fått för ett par månader tillbaka ett par nya grannar i vår ålder, som kom som överraskning att jag känner sedan tidigare. Så det är ju hur roligt som helst med yngre folk hit på vår väg!
 
Vi har det allt bra!
 
 
 
Dessa plinttar skall ännu isoleras och få gruslass över sig, så några dagars arbete kvar.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?