Julinspo - vardagsrummet

2016



 
 
 
Vardagsrummet kommer inte få så stora förändringar, någon röd kudde få dyka in istället. En fluffig vit varm pläd har länge stått på önskelistan så det tror jag bestämt ska införskaffas inför julen, så man får mysa under den framför elden i spisen.
 
Soffbordet får kanske en guldig löpare, eller så behåller jag den gråa och kör med guldiga blockljus ovanpå och tar bort blomman tillfälligt. Eventuellt hittar någon julig dekoration ockås till bordet bredvid blockljusen, en vit ren? Jag kommer verkligen kämpa med mig själv att inte gå överstyr med julinredningen i år, för förra året bodde vi som sagt i en tomteverkstad kunde man tro, haha! Så har lovat sambon att hålla band på mig själv i år!
 
Galet hur man kan älska julen. Skrattade lite åt mig själv idag när jag konstaterade att jag gör dessa julinspo inlägg i OKTOBER?! Fast då igen började jag ju planera lite redan i augusti. Barnens julklappar är färdigt införskaffade och jag planerar redan övriga familjemedelmmars presenter. Jag tycker om att ge presenter! 
 
 
 
 
 
 
Men det absolut bästa med vardagsrummet och denna jul är att vi ska ha en STOR JULGRAN!! Äntligen har vi högt till tak och utrymme så vi får en stor julgran. Först drömde jag om en bauta-mega-duper stor julgran, men då igen så tar den väldigt mycket utrymme på bredden om den blir för stor, så jag fick dämpa min iver lite. 
 
Men juldekorationerna i julgranen kommer vara i vitt, guld och silver. Det komemr blir super bra. Jag längtar tills de börjar sälja på minimanis avdelninge juldekorationer, då lär jag gå bananas! Om vi hittar någon fin i skogen vår tar vi härifrån, men jag har redan gått och sökt och inte hittat någon riktigt tät och fin, så lär blir en köpt.
 
Jag ser så fram emot att få den 23e lägga julklapparna under granen (ifall vi firar julen hemma hos oss). Så otroligt mysigt och underbart! Har ni dessutom hört att de lovat kallaste julen på länge och en vit jul?! Vi får verkligen hoppas att det stämmer!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?