Recension av badrummet

2016



Nu har vi bott två veckor i huset och fått känna av badrummet. Den lilla wc går att använda men görs inte det då det inte finns någon kran där ännu och handfatet och skåpet ska bytas ut. Så badrummet har varit i flitig användning då istället
 
Färgvalet i badrummet är jag mera vän med nu, i och med den vita wc-stolen och vita badrumsskåpet och stora spegeln ljusnar upp hela rummet och gör det mindre maskulint. Spegelskåpet kommer från IKEA och har varit riktgit bra. För oss kvinnor kan man väl säga minuset är att det inte finns någon spegel på insidan av skåpet så att fixa håret begränsas lite då man inte ser håret lika enkelt bakifrån nu, men då igen så sidoljuset underlättar istället sminkningen då det kommer ett jämnt fördelat ljus i ansiktet. Själva badrumsskåpet är vi också nöjda över att vi valde ett 120 cm brett, för det rymmer verkligen mycket och som sagt ljusnar upp rummet emd sina blanka vita ytor! Vi är också nöjda med att vi valde att skåpet skulle vara utan ben, det har underlättat städningen massor! Dammsugaren tar inte i över allt och man får säkerligen allt katt och hundhår bort! Men viktigt at tkomma ihåg om man kommer välja badurmsskåp utan ben, är att redan i isoleringsskedet av huset förbereda innan man gipsar igen väggen, alltså lägga förstärkning i väggen att skruva i så skåpet säkert hålls upp och inte faller igenom väggen.
 
 
 
 
 
 
Duschen älskar jag!! Jag njuter för fulla muggar då jag får duscha i varmt och inte börja frysa när kranen stängs av och jag shamponerar håret. Det här var jag rädd när vi planerade badrummet inte skulle uppfyllas, jag trodde alltså det skulle kännas kallt genast man vred av kranen då det inte är någon duschkabin och rummet är så stort, men det gör det inte. Badrummet hålls varmt och skönt även när det varma vattnet inte rinner. Duschen i sig är underbar och ett bra val av oss! Vi har takdusch och jag skulle aldrig byta bort den! Så skönt att stå där och ha ett  "vattenfall" som faller ner över en och jämnt över hela kroppen. Vardagslyx!
 
 
 
 
 
 
 
Mellan dusch och badrumskåp osv. har vi en 60 cm glasvägg. Praktisk eller opraktisk. Jag upplever det snygg och praktisk, men klart det syns all smuts och beläggning på det. Speciellt då man bor i den kommun vi gör som har mycekt kalk i vattnet blir det fort på kranar, golv och glas beläggning som gör att det set smutsigt ut. Vi var medvetna om att det lätt börjar synnas beläggning på golv/kranar osv. då jag är uppvuen i samma kommun som vi nu bor i, så vi har inte tagit någon stress över det. Golvets färg och glammighet valde vi ju just p.g.a. kalket i vattnet, så det i alla fall inte på golvet ska synnas i fogar och kanter fläckar av torkat vatten.
 
Glasväggen till bastun har anlänt i början av veckan, men inte hunnits montera ännu, så frågan är när det ska hinnas med, bastulaven ska  troligen byggas för det och ytmålas. Men bastubadare som både sambon och jag är så borde det nog ske inom när framtid, allt för många månader borde inte gå innan vi kan bada bastu! 
 
 
 



Vad fint ni har det! :)

Svar: tack!! :)
Annu Åkers


Life with Daniela / livsstil & skönhet

http://lifewithdaniela.com

Så fint badrum, avundsjuk! :D







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?