Vi kunde inte hålla oss

2016



 
 
 
Tanken var att veckan innan jul skulle vi ta in granen, men vi kunde inte hålla oss igår kväll, hehe! Sambon köpte granen för några dagar sedan och nu står den ståtlighet i vardagsrummet. Äntligen fick jag min stora gran jag drömt om. Den är perfekt bred, hög (över 2 meter!!) och är typen kungsgran (korrigering) ädelgran (?). Granen köpte vi från Hongkong som åter en gång levererade gällande sina granar!
 
Jag hade köpt till i år en väldigt fin (enligt mig själv) julstjärna, men i toppen på denna mega gran såg den så pytte liten ut och försvann uppe på toppen. Så jag fick bita i sura äpplet och ta bort den och ta den gamla som är lite fem före utgångsdatum om vi säger som så. Men den va tjockare och syns bättre i toppen, så nog blev det bra i alla fall.
 
Så här är den nu. Vår fina gran! Vi velar ännu om vi ska lägga lite belysning in eller inte. I sådana fall ska vi testa att köra med en klar ljusslinga istället för de traditionella ljusen, just nu är den utan och vi får fundera vidare hur vi ska göra. Färgskalan på granen går surpries, surprise i färgerna i vitt, glitter, guld och enstaka röda bollar. Som resten av hemmet nu i jul.
 
 
 
 
 
 
 
Guldbollarna blev mina favoriter i år! Synd jag inte köpte fler från Tuuri...



Felicia Holmgren

http://nouw.com/ffeliciaholmgren

Så fint och mysigt!


Malin

Så fint hem ni har. En fråga, vad heter taket ni har? Är det något ljudisolerande i det?







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?