Lucka nummer 16: Vilket personlighetsdrag ha du ärvt från dina föräldrar?

2016



Jag haft lyxen att ha två fantastiska föräldrar som på så många plan alltid ställt upp för en. Alla har vi positiva och negativa sidor. Så även min föräldrar, för ingen är perfekt, men jag känner ändå jag lyckas få fina personlighetsdrag av mina föräldrar.
 
Av min mamma har jag fått ärva, eller lära mig (hur man nu ser det), att genast ställa upp för de man älskar, det är inte frågan om saken utan vi går automatiskt genast ut och sträcker fram vår hand och hjälper till. Men jag har också ärv känsligheten och känslostormarna på gott och ont, mest på gott. Av mamma har jag också ärv starka åsikter (även de på gott och ont, mest gott anser jag själv) och förmågan att se till att det händer då vi tar oss an något.
 
Av pappa har jag fått ärva, eller lära mig (hur man nu ser det), att lägga upp mål, inte ge upp, kämpa sig nerifrån upp. Inget kommer gratis så vil du ha något så se till att fundera hur du ska nå det. Pappa har levt och lärt "Så du vill andra ska vara mot dig, ska du också vara emot dem!". Jag vill påstå att jag till stor del fått denna gåva av honom, kanske inte fullt ut lika 100% som min snälla far är, men nära inpå. 
 
Jag har så fenomenalt fina föräldrar som jag aldrig skulle byta ut! De finns så där för en i alla lägen så jag blir het varm i kroppen då man tänker hur de kunnat på så många plan ställa upp för en, att jag får ite panik över om man själv kommer för egna barn kunna leva upp till det egna föräldrar varit. De har lagt ribban högt!
 
 
Ni har alltid funnits där för mig! Skolåren var tuffa. Upp och ner. Sista året i gymnasiet var tufft då jag var väldigt mycket sjuk, men ni ställde så upp och hjälpte mig något enormt att jag fixade det och fick min student! Ni fortsatte kämpa och finnas där då jag brände ut mig ett år efter studenten och i alla ups and downs efter det. Jag älskar er till månen och tillbaka! Jag har största lyxen man kan ha då jag får vara eran dotter!
 
 
- inlägget är en del av Kajsons julkalender -








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?