Lucka nummer 15: Vilken film eller bok har inspirerat dig mest i livet?

2016



Det här blev en skämmig fråga, för jag läser typ aldrig böcker och ser sällan på filmer som inspirerar. Serier följer jag med, men sällan ser jag filmer.  Men några böcker har jag såklart hunnit läsa och någon film sett, så spontant de som kommer upp i hvuudet är:
 
BOKEN: TA LIVET AV MIG, MAMMA!
Den här boken läste jag i ett sträck påvägen från Vasa till Helsingfors i bilen och fortsatte i flyget från Helisngfors till Spannien. Jag grät när jag läste boken och var väldigt emotionellt. Boken är skriven av en österbottnisk författare som skrivit om sin dotter som eld av Anorexi och kampen mot den. Väldigt gripande bok! Inspirerade kanske på det sättet att aldrig ge upp och verkligen finnas där för sina nära och kära och göra allt i sin makt för att hjäpa.
 
 
 
 
 
FILMEN: P.S. I LOVE YOU
Den här tycker jag nästan var svårast. Men filmen "P.S. I Love you", får nog bli filmen som inspirerat mig mest. På vilket sätt vet jag inte, kanske bara att verkligen tro på ritkigt kärlek. För denna film tror jag att jag var 2-3 gånger och såg på bio + har sett den hemma några gånger. Gråtit varje gång. Den är så gripande vacker och visar hur stark kärleken verkligen kan vara!
 
 
 
 
- inlägget är en del av Kajsons julkalender -








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?