Lucka nummer 14: Vad var ditt drömjobb när du var liten?

2016



När jag var lite ville jag bli mycket. Det beror till vilken ålder man går tillbaka till som avgör vad som gällde. När jag var kring 4 år vile jag bli prinsessa, när jag var kring 6-7-år ville jag bli sotare efter att vi haft en trevlig sådan på besök. Sen när jag gick i lågstadiet ville jag blir polis, när jag blev äldre ville jag bli fotomodell, sen fotograf, sen något inom media och jag slutade med att bli sjukskötare, haha. 
 
Men som tur är jag nöjd med mitt val av yrke, fast jag fick upp ögonen för det först ett halvår innan jag började studierna. Men jag har svårt att föreställa mig göra något annat. Jag tycker om mitt jobb, det är krävande, enormt krävande eftersom du hamnar att ge så mycket av dig själv i alla möjliga situationer. Men det betalar alla gånger tillbaka när du får ett handtag, en kram, en blick eller leende som visar att du lättat på din patients smärta, ångest eller oro. Jag har det bästa jobbet!
 
 
 
 
- inlägget är en del av Kajsons julkalender -








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?