Lucka nummer 1: Vad är din drömbild av julafton i år?

2016



Julen är väldigt viktig för mig. Den har sedan jag kan minnas varit bästa dagen på hela året så länge jag kan minnas. Mina föräldrar har gjort att denna tidpunkt i livet då man måste skapa lite nya traditioner blivit väldigt jobbig för min del, eftersom det "gamla var så perfekt!".

Min drömbild av julen i år är enkel. Jag drömmer om att ha hela familjen samlad, alla hjälps åt, alla är på gott humör, inga måsten, alla är lite uppklädda, vi åker till den traditionella julkyrkan kl 13, äter god julmat, får besök av tomten och delar av oss med en massa kärlek. Jag vet att senariot att ha alla närvarande hemma hos oss på julafton i år inte är möjligt, men den perfekta jule i år skulle därför vara att att alla som skulle komma redan den 23e anländer på kvällen och vi alla vaknar upp tillsammans den 24e för att fira julen tillsammans. Hem skulle familjen åka först den 25e, så man får en jul som då man var liten, bara att hemma hos oss. Ingen ska behöva köra av och an på julen tycker jag, men det är inte möjligt för alla. Jag anser bara att Ingen ska vara ensam på julen, julen ska alla samlas, må gott och visa uppskattningen till varandra lite extra, om det blir något kotte mera eller mindre spelar ingen roll för min del, julen är julen, då finns det alltid hjärterum och stjärterum!

 

 

 
 
 
Några bilder från julen 2012 hemma hos mina föräldrar, en mysig jul då vi ALLA var samlade








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?