Härligt med människor som hjälper till!

2015



Alla är vi stressade och har svårt att få tiden att räcka till många dagar, därför blir jag och sambon min så glada och tacksamma då någon tar sig tiden att komma och hjälpa till med vårt stora projekt! Igår fick vi med oss Johanna, Frank och min pappa som hjälpte till på tomten att fälla träd och dra ris. Klockan hann bli mycket innan vi slutade för dagen, men mar märker hur mycket man hinner med när man är flera människor på samma gång!
 
Ca 9 träd blev fällda igår av männen och det vi kvinnor dög till var att dra ris, så det var precis det vi gjorde, och fixade pizza åt oss så man fick nå mat i sig! Vi kände oss riktigt nöjda med kvällen igår, så otoligt mycket roligare då man är flera. Vi konstaterade att vi får köpa myggspiraller (heter de så?) för alla äckliga mygg gick bananas på oss igår så till och med de som inte brukar smaka för myggen blev myggbitna igår.. Så de stora träden som behövde fällas före sockeln gjuts blev fixade, nu är det bara björkarna på sidan av huset som ska fixas bort, men de är de inte lika bråttom med. Tack ännu en gång för hjälpen igår!!
 
 
Jag skriver det igen. Jag är så lyckligt lottad som får göra det här med världens bästa människa, jag kunde inte ha bättre pojkvän och sambo! Att känna så starkt för en människa gör att det här hus-projektet känns så fruktansvärt roligt att genomföra! Vi båda växer som människor och par i och med detta. Tänk att vi snart har vårt hus finally där och kan flytta in och skapa en härlig vardag tillsammans. Många frågar mig om vi inte ska bygga stall (då mitt hästintresse är så starkt) men det skulle nog bli så dyrt, men visst önskar man ju att man ska få möjlighet att ha hästen min på bete invid gården, då tomten är omgiven av två åkrar. Så visst i världen hoppas man det någon gång ska kunan genomföras, man är ju ändå hästtjej så konstigt vore det ju annars! ;)
 
 
Gårdagens trädfällning och risdragning. Tuusen, tusen tack Frank, Johanna o pappa för hjälpen! <3
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?