Man känner sig blåst

2014



Vi började våra första möten med banker och husföretag i våras, alltså mars/april/maj. Visst har man lärt sig massor gällande olika marginaler hit och dit, procenter på räntor och hur de påverkar lånet och vår ekonomi, men man får väl vara lite eftersmat idag då man aldrig riktigt tidigare lyssnar särskilt noggrant när det pratats om ekonomi på denna nivå, så det har nu gjort att jag känt mig som en dum blondin på bankmötena och jag får skatta mig lycklig att sambon min har haft bättre koll på dessa saker.
 
 
Visst börjar man förstå allting betydligt bättre idag än i våras och jag känner mig mindre dum, men det är ju en hel vetenskap det här med att bygga hus och allt runt omkring får jag gång på gång konstatera. Man blir allt råddig i bollen med att fundera vilken bank man ska använda sig av och vilken husleverentör man vill anlita, för att jämföra dessa offerter är allt annat än lätt, jag menar alla har ju så olika offerter och bygger upp offerterna på lite olika sätt. MEN nu ska vi inom den närmsta veckan börja bestämma oss om vilket husleverantör vi väljer eftersom vi fått in alla offerter, men mer om det i ett annat inlägg. 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?