Uppfix av spjälsängen.

2017



 
 
 
Igår spenderade jag över 4 timmar i föräldrarnas garage där jag sandpapprade och förberede spjälsängen för ommålning. Det var en del ojämnheter så det tog sin lilla tid, man såg nämligen att färg runnit och bildat lite ojämnheter på olika ställen, och så fanns de mysiga bitmärken av tidigare barn som använt sängen. Men ryggen min tog lite stryk av den obekväma ställningen, så efter 4 timmar fick jag konstatera att målandet får bli en annan dag. Men alla ytor är nu sandpapprade och utjämnade i alla fall, så sängen redo för målning nästa vecka!
 
Till min fördel så var sängen från tidigare redan målad vit, så tackvare det borde det inte vara allt för svårt för mig att måla det vitt. Det klurigaste biten med att måla om sängen är att den har 6 par bollar som är runt två pinnar. Pinnarna går inte att ta bort, så bollarna sitter där de sitter på sin plats. Jag funderar att jag kommer spraya bollarna, en och en, för att få en jämn färg och bäst resultat. Så det lär bli att låta en boll i taget torka och sen ta följande. När bollarna har torkat täcker jag in dem och målar sängen vit med pensel. Så det lär ta ett tag ännu innan den är färdig. Men det är ju tur (som mamma min sa) babyn kommer ju inte i morgon!
 
 
 
 
 
Men nu är ytorna jämna och fina, så det ska (hoppas jag) gå lätt att måla över nästa vecka



Amanda Jona [FOTOGRAF]

http://amandajona.se

Bra jobbat! :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?