Så fanns det en spjälsäng i rummet <3

2017



 Sängen är en som man kan minska och förstora genom att dra ut.
 
 
 
Så blev sängen installerad i rummet. Jag blir ofta som ett barn på julafton och vill genast leka med alla nya leksaker när vi skaffat något nytt. Så när vi tagit in sängen i huset kunde jag ju såklart inte låta bli att INTE börja bädda! Haha, alltså det är ju bara 3 månader kvar, babyn kan ju komma när som helst, eller hur var det?
 
Sängen efter ommålning måste jag säga blev riktigt bra, jag är super nöjd med valet av färg på bas och bollarna. Från IKEA hade vi köpt ett mjukt skydd runt spjälorna, men den var lite större än själva sängen, så jag fick försöka vika in tyget i vissa hörn. Det syns inte så super bra på bilden, men nog i verkligheten så jag måste fundera ut en bättre lösning till senare. Den rosa filten ni ser är en teddy filt som jag bara lade ovanpå det gröna påslakandet jag bäddat sängen med, och de gosedjur som vi nu har. Sälen är från då jag var liten, så det är lite kul då sådant kommer med här nu till följande generation.
 
Jag lade även fast ställningen för kommande sänghimmel som ni ser (det är en gammal gardin ni ser på ena bilden då jag bara provade hur det skulle kunna tänkas se ut), så konstaterade jag att jag bäddat lite fel, oops! Nå man kan inte få allt rätt på en gång. Fotändan får nu vara huvudända tills jag orkar ändra, hehe.
 
Det som är kvar i rummet nu är att börja fundera med tavlor och lampor så man får det lite mer mysigt. Amningsstolen är på plats, ett nattduksbord är på plats och spjälsängen är på plats. För stunden står ju barnvagnen i rummet och babyskyddet, men det kommer den ju inte göra sen. Så nu ska det pimpas och fixas så det blir en mysig tillflyktsort då man ska amma då vi har gäster hemma, och sen såklart för lilla tjejen när hon väl flytta in i sitt egna rum! Gosh så jag älskar att bo i hus då vi har möjligheten att göra ett eget rum åt prinsessan vår!
 
 
 
 
Visst blev det sött? När babyn är född är tanken vi ska ha hennes intial på sänggaveln i guld <3 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?