Spjälsängen färdig, typ.

2017



Det har nu gått över en vecka sedan jag blev sjukskriven och jag har bara funnit en dag då orken min fanns till något mera än det nödvändiga. Det var alltså förra veckans torsdag som jag för första gången på flera veckor vaknat upp utan det fruktansvärda ihållande illamåendet, men det var även en av de få dagar jag fått må bra senaste tiden, men vilken befrielse, alltså ni fattar inte!! Vilket lyft för humöret, orken och livet! <3 Jag kände mig mera som mig själv idag, så jag orkade sminka mig, klä på mig lite bättre kläder (om vi jämför med mjuksidressen jag bott i) och ta itu med spjälsängen.
 
Så jag utnyttjade min ork och icke-illamående-dag med att spendera 4 timmar i garaget hos mina föräldrar och måla vidare på spjälsängen. Shit, så svårt det var att få färgen jämn!! Nu i efterhand ångrar jag att jag inte spraymålade, för det syns verkligen alla penseldrag och var väldigt svårt att få jämnt och snyggt. Kortsidorna tog jag ändå med en roller för att få ytan jämnare, men rollern var inte så bra så det lossnade en massa strån vilket gjorde att det tog så länge innan jag fick det som jag ville. Jag funderar ännu att köra hörnens "torn" guldfärgade, men jag får låta den tanken mogna lite ännu.
 
 
  
Sängen innan målandet
 
 
Första varvet färg är alltså färdigt och jag konstaterade att det är bara några få ställen jag kommer få dra ett varv till på. Så jag är super nöjd med tanke på den lilla erfarenhet jag har av att måla möbler! Den här veckan får vi nog ta hem sängen och lägga in den i barnrummet, så jag ser fram emot att få bädda i den. Allt blir mera verkligt när sängen är i rummet, för det är ju bara 3 ynka månader kvar tills vi har en till familjemedlem i huset och våra liv förändras för all framtid. Inför en sådan stor förändring så hanterar vi alla saker och ting olika. Jag är en sådan som konkret måste se saker för att förstå, så för mig och sambon har det varit självklart att börja införskaffa saker i tid och börja fixa i barnrummet i tidigt skede för att kunna ta in och förbereda oss mentalt på den här stora förändringen. En del  som är i samma situation som oss gör allt på en gång strax innan beräknade födelsedagen, medan vi ville sprida ut det så inte alla utgifter kommer på en gång och greppa situationen bättre. Båda är lika rätt sätt att förbereda sig på, man gör så som det känns bäst för en själv!!
 
Denna morgon är illamåendet tillbaka, inga kvällningar eller spyor denna morgon, men molande illamåede så man vill bara vila o ta det lugnt så det inte går över till det. Det har varit tunga veckor här i sommar och när man är bland folk försöker jag hålla humöret uppe och inte klaga, för graviditet är ju ingen sjukdom, men vissa dagar är det vädligt svårt. Nåja, det är som det är, bara att kämpa vidare! Detta är inte klagomur, utan ska handla om att barnsäkra hemmet. Så nu fortsätter vi med det!
 
Ha en fin solig, höstig onsdag allihopa!
 
 
 
 
 
 



Känner så igen mig. När illamåendet går över känner man sig mer som sig själv igen och får tillbaka orken. För mig gick det som tur över redan i somras och har fått må bra sen dess. Har också bf i december.

Svar: vilken lyx! trodde mitt skulle ha gått över i juli då jag hade semester, för då i mitten av juli mådde jag riktigt bra. Men efter 3 veckor i jobb i augusti kom det tillbaka och jag började spy. Hade mest problem med jobbiga kvällningar i början av graviditeten, men nu har den gått över till även uppkastningar. Föredrar ändå uppkastningarna eftersom det lättar ju då, med kvällningar släpper illamåendet aldrig så det är nog värst! Fått ändå illamåendet att gå ner till molande, men känner det ändå från o till - mer o mindre varje dag trots sjukskrivningen. Så känns inte så uppmuntrande. Man har så svårt att tänka på något annat när man mår illa.
lycka till med din graviditet!! :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?