Hoppas vi får leva så här länge!

2016



 
 
 
Jag är en av de människor som älskar Finland för att vi får uppleva alla årstider. Alla årstider har sin charm, men mest förtjust i sommaren då jag är en soldyrkare och värmedyrkare och då får njuta till fullo (de dagar vi har sol och värme). Men även om jag älskar värme tycker ändå massor om vintern också. Nalah, vår hund tycker också om vintern och fick ordentliga busskov på gården när hon hoppade i snön, busungen fortsatte busade för fulla muggar i skogen på promenaden som vi just kom in ifrån. Jag har skrivit det förr, men det är sådan lyx att vi har skogen på bakgården och en mysig 50 min promandrunda på stigarna som startar direkt från gården. Skulle vi inte ha hund skulle jag knappast uppskatta denna lyx, eller över huvudtaget se det som lyx då jag inte skulle ha samma behov av att nytja den ännu, men som hundägare har man ändrat lite syn på vad som är lyx och behoven ändrat.
 
På gården har snön nu fallit och täckt in terrassen. Orken tog slut med terrassen efter ett hektiskt år och lite motgångar nu på hösten, så på våren tar vi nya tag med den och bygger den färdig. Nu under vintern fokuserar vi på bastun här inne och vilar upp oss till våren så vi inte bränner ut oss. Nu ska vi ladda med energi, göra det som får oss att må bra och kämpa oss igenom november eftersom vi klarade oktober månaden som blev fylld med olika sorter av känslor i form av berg och dal bana. Nu är det snart december och bästa månaden på hela året för mig. Spellistan med jullåtar har nu börjat uppdateras på min spotify så det blir nog bra det här till slut! Snart får man äntligen börja julpynta, dricka glögg, baka pepparkakor och mysa till de lite extra, så det finns inte så mycket som kan förstöra glädjen i det.
 
Jag passade på att ta lite foton på gården och från promenaden idag när snön låg så fint på gården vår!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vår fina princessa som fyller 1 år på torsdag <3



Så härliga bilder :)


Linda

http://lindasjolund.blogg.se

Fina bilder :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?