Bästa julklappen kom tidigt

2016



 
 
 
Årets bästa julklapp tror jag blir bestämt denna vagn. Just nu har jag min häst på ett stall utan ridhus, så under vinterhalvåret, då vi inte längre har ordentlig vinter i Finland, blir det lite klurigt hur jag ska kunna motionera ordentligt då han har så känsliga fötter för ojämnheter som isen och ojämna hårda ytor gör. Men nu är problemet löst eftersom det igår blev ett köp av ett hästsläp, FINALLY!! Som tur har jag möjlighet att ha släpet vid stallet, så det tar inte extra rum på gården och trillar i vägen. Så det är väl bara ordagrant att tuta och köra nu då?
 
Hunden Nalah var exalterad när jag borstade av släpet och sopade ur det innuti, hon hoppade ivrigt runt en och ville hjälpa till. Hon verkar tycka det ska bli kalas att åka ut på mera äventyr med hästen Matti eftersom hon hoppade in och ut ur hästsläpet helatiden, haha! Som hästnörd kan jag ju inte låta bli att tycka att gården vår såg genast mycket bättre ut när hästsläp stod på gården. Mera hemma-känsla för mig, men kanske inte för sambon, hehe! Men fördelen med egen gård blir att i sommar tas den hem och putsas upp ordentligt, nu är det lite grönt av björken som stått släpet stått under hos förra ägaren. Men i sommar blir det tvätt-dax!
 
 
 
 
Nalah redo för utflykt <3 Fast om det blir utflykt med släpet är det nog inte här hon ska sitta, hehe








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?