ca 60 liter vatten

2015



Det är helt sjukt egentligen vilka mängder vatten som finns inne i huset. Vi har tömt fuktsamlaren redan flera gånger och är efter mindre än en vecka uppe i 60 liter vatten som samlats i den! Så som jag tidigare skrivit är det en period nu när det inte händer så fruktansvärt mycket i själva huset då allt ska torka.
 
Skott och Holm var ändå igår och idag och jobbade med isoleringen i bastun. Jag har tyvätt inte sluppit till bygget igår och idag då jag varit utan bil, men sambon berättade han svängde in där vi i morse då han kom från sitt nattskift.
 
Hoppeligen slipper jag i morgon och kika hur det går framåt. Hoppeligen slutar det vara så fuktigt också så man kan börja göra annat än bara vänta på att det ska torka inomhus! ;)
 
 
vårt hem <3



Emmy's Life

http://emeliematkoski.blogg.se/

Men shit! 60 liter? Jag vet ju inget om husbyggen heller, men det här var verkligen något nytt. Är det något "torkarmaskin" som är placerad inne i huset då eller? Fint hus ni har btw! :)

Svar: fuktsamlare ska läggas i hus för att dra bort fukten i väggarna som bildas under tiden man bygger tak och itne isolerat ordentligt. använder man itne fuktsamlare lämnar fukten kvar inne i väggarna och golvet när man isolerat och mögelskador uppstår. så därför är fuktsamlare väldigt bra att använda sig av då man lägger på värme så minskar riskerna för mögel! :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?