Välkommen till vår husblogg!

2014



 

Att bygga hus är en av de största investeringarna och största besluten man fattar i ens liv. Därför känner jag att jag vill skriva av mig lite gällande funderingar och få hela processen nerskriven någonstans med hur allt flyter på i processen att få vår dröm om eget hus till uppfyllelse!

 

Jag och min sambo har sedan nästan 1,5 år tillbaka gått i funderingar att börja bygga, men medvetet enbart hållit allting på planerings nivå och låtit oss inspireras eftersom vi ville att mina studier skulle vara färdiga innan vi skrider till verket. Vilken tur att vi haft så god tid på oss, för smaken och funderingarna gällande huset har ändrats i flera omgångar och husmodeller bytts ut och nu äntligen börjar det kännas som att vi har valt rätt typ av hus!

 

Det är så stora beslut med att planera ett hem du ska vilja bo och känna är rätt i 20-30 år framåt utan att bli galen på en planlösningn eller liknande, så vi har verkligen gjort rätt i att tagit det med ro och funderat grundligt igenom planlösningen. 

 

 

Så här på bloggen kommer jag skriva om hur allt med vårt drömhus utvecklar sig och de olika skedena vi är i, hoppas ni som läsare också hittar något av intresse och kommer med tips och förslag i mina funderingar.

 
Glass vid tomten i somras



Blogg.se

http://blogg.se

Lycka till med din nya blogg!


Martina

Vad roligt att ni ska börja bygga! Önskar er stort lycka till!
Jag har också bloggat under hela byggtiden, det är det bästa jag bidragit med. Det är roligt att kunna gå tillbaka för att se hur långt man kommit. (åså eri ju dååsåbra terapi ;) )

Svar: jo nämen verkligen! kanske inte blir en så aktiv blogg då alla skeden inte är så givande att skriva om, men ska bli roligt att sen kunna se tillbaka och se hela processen :)
Annu Åkers


Emma

Åh va roligt med hus/byggblogg, blir riktigt avundsjuk ju! ;) Jag och J drömmer också om att få börja bygga, men vi måste också vänta minst 1 år till nu så vi båda hinner bli färdiga med studierna. Men ska bli skoj att få följa din blogg under tiden! :)

Svar: man ska skynda LÅNGSAMT, det är ändå så stora beslut det rör sig om. men visst är det roligt, men det är nog mycket beslut som ska fattas, dubbelt mer än man trodde från början trots att man visste det var många beslut som skulle fattas och ansökningar hit och dit :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?