Lucka nummer 11: Vad är din dröm som du tror är omöjligt att uppnå?

2016



Alla drömmar kan väl på något sätt uppnås om man är villig att kämpa något enormt för det. Jag har drömmar och haft STORA drömmar. När jag var i tonnåren ville jag bli modell och livnära mig på det, men så händer saker och ting på vägen som gör att man ändrar tankar och drömmarna ändras.
 
Modelldrömmar blev till att jag drömmer om att gifta mig, skaffa familj, köpa volvo och skaffa hund, svenne drömmen ni vet.. Skämt o sido. Nej, men mina drömmar har ändrats till mera realistiska och mindra dramatiska. För stunden känner jag inte att något är helt omöjligt. Jag drömmer om att gifta mig en dag med mannen jag älskar, jag drömmer om att någon gång kunna skaffa familj med mannen jag älskar i huset vi skapat, jag drömmer om att skaffa den där egna firman som förknippar mitt yrke (sjuksköterska) med välmående med djur och barn och ungdomar som mår dåligt, men jag är inte där ännu och kan förverkliga dem. Men samlar på mig kunskap och funderar på det allt mer!
 
Livet har format om mig till att nöja mig med mindre och drömmar som är för MIG är väldigt stora och betyder mycket. Men jag känner mig trygg och upplever att dessa drömmar kan jag få att gå i uppfyllelse när jag sedan väl är redo. Låter det här ur cheesy, kan vara, hehe, men livet lär och formar oss. Mitt liv har lärt och format mig till helylle gällande denna bit och min största dröm är en trygg hamn att hålla till i, för då kan vilka utmaningar som helst komma min väg för jag fixar det tack vare den trygga hamnen! Så det känns som jag börjar finna den hamnen allt mer!
 
 
 
 foto: Sara Holtkamp
 
 - inlägget är en del av Kajsons julkalender -








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?