13 veckor kvar till jul <3

2016



 - bildkälla -
 
 
Älskar man julen lika mycket som mig, så blir man så glad ända in i själen när man inser att det 13 ynka veckor kvar till jul! Enda som ger er klump i magen inför julen är att jag inte vet om jag jobbar eller är ledig detta år? För 2 år sedan jobbade jag julafton och det var så hemskt för en juldyrkande människa som mig! Förra året jobbade jag varannan dag kring julen, men var själva julaftonen ledig, så vet inte hur det blir i år. Skulle så gärna vilja få vara ledig hela julen i år. Dels för att jag verkligen skulle vilja kunna fira julen hemma hos oss. Första julen hemma hos oss, tänkt så häftigt det skulle vara! Men det kan bra hända sambon jobba julen i år i alla fall, så vi får väl bara vänta och se hur våra arbetslistor blir i år och utgå från det sen.
 
MEN, det som ingen kan ta ifrån mig är att pynta, oberoende om jag jobbar julafton eller inte! Alltså som jag längtar så på att det ska bli 1a december. Det har blivit en oskriven regel att först då får jag tillstånd av sambon att börja pynta. Så redan nu har jag börjat lite smått fundera hur jag vill ha det. Mest i extas är jag över att få ha en fullt stor julgran att pynta i år! Vår lilla lägenhet var ett enda julröra, tomtar över allt, röda dukar, röda gardiner, ljus i överflöd, ingen harmonisk atmosfär, bar ajul över allt, haha! Så nu i år när vi faktiskt har ett riktigt hem vill jag hålla det smakfullt, men få till en varm och julig känsla!
 
 
 
- Bildkälla
 
 
- bildkälla -
 
 
 
Jag hamnar att köpa en del nytt till huset i år. Även om det verkligen var en varm känsla när man kom in i vårt juliga hem när vi bodde inne i stan, så vill jag inte alls ha de så nu. Jag vill ha det stilrent men juligt. Viktiga föremål jag ärvt eller fått av mycket älskade personer ska självklart stå framme, oberoende om de är vackra eller inte. Julgranen skall bli helt av annan stil i år. Jag ska ha en stor fin julgran, men med majoriteten av bollarna i vitt/silver och enstaka röda/guldiga bollar i. Sedan söker jag även en tunn, vacker smal lång löpare att ha på köksbordet, var även jag fantiserar med silvriga/vita pärlband slingrade runt om vackra små juliga dekorationer/ljus. Shit, jag får gåshud av bara tanken att få börja handla julpynt!!
 
Jag hoppas verkligen jag kommer överföra till framtida barn lika stor glädje och kärlek till julen som mina föräldrar lyckats få mig att känna. Förväntan och glädjen har hållits den samma till julen, gällande till vilka delar av julen är det enda som ändrats för mig från att jag var en liten flicka till vuxen kvinna. Tack mamma och pappa för att ni gett mig så fina jular! Jag är så tacksam jag fått ha så fin uppväxt!
 
 
 



Angelica

http://lillglimt.blogg.se/

vilka fina bilder! får mig bara att längta ännu mer till julen! Det är min favorithögtid! Iår har vi dessutom flyttat så då blir det en helt ny lägenhet att julpynta!(:







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?