Vad har hänt hemma hos oss?

2016



För ett år sedan på dagen var det 5 veckor kvar tills elementen skulle anlända till tomten. Ganska häftigt känns det fortfarande att vi sitter här i huset nu och myser och pynjer och på. Härlig känsla!!
 
Det har skett en del små förändringar i huset sedan senast jag uppdaterade. Vi har fortfarande inte många tavlor uppe på väggen, men ska försöka ta det någon kväll som projekt att i alla fall i mediarummet få upp en tavla eller två. Men så här som på bilderna nedan ser det ut nu i alla fall hemma hos oss.
 
 
 
Största förändringen om man frågar mig är att jag blivit med piano. Som liten spelade jag mera och gick pianolektioner. Men i slutet av lågstadiet slutade jag ta timmar och spelade där efter mera på gehör för skojs skull hemma. Ett hem anser jag inte vara ett hem utan piano, så ni kan ju tänka er hur lycklig jag var när sambon berättade han sett en annons på Findit var någon ger bort gratis ett piano och han hört av sig till henne, och vips så stod det hemma hos oss! Visserligen behöver den stämning men man kan spela på trots att det emellanåt låter som ett spökhus hemma hos oss.
 
 
 
Mediarummet har rensats ur lite, äntligen fått TV-kanaler, en tillfällig matta, och hoppeligen kommer det snart upp någon tavla eller hylla hit. Gardinerna ska vi fundera över hur vi ska göra med. Problemet är att vi förberett med förstärkning i väggen ovanför fönstret, men vi har på senare tid börjat tycka bättre om stilen då gardinerna hänger från taket ner.. Så vi måste fundera ännu lite hur vi ska göra.
 
 
 
Gästrummet har äntligen börjat forma sig. Ett gammalt skrivbord från föräldrarna har hittat in, men det kommer i senare skede bytas ut för det upplevs för robust för detta rum och äter för mycket golvyta. Gästsängen byggdes även ihop i helgen och samtidigt som sängen var glar invigdes gästrummet av mina goa vän då hon sov över.
 
 
 
Sängen blev riktigt bra och går att bädda ut så den blir 180cm bred. Lådorna under är guldvärda och rymmet bra kuddar, täcken m.m. Att skänken går i samma tema var ett medvetet val och passar sig ypperligt! Hur vi ska riktigt mublera i rummet är oklart, men än så länge får detta duga. Lite klumpigt känns mubleringen bara, så vi får nog fundera ännu här hur vi vill göra.
 
 
 
Jag minns inte om jag någongång visat klädskåpen som finna i de identiska två mindre sovrummen. De är änså länge nästan tomma (förutom julpynten). Men de lär ju fyllas i framtiden, så vi är inte oroliga. Det var i dessa vi innan walk-in-closeten hade alla våra kläder i, så det var en del spring av och an i huset på mornarna!
 
 
 
En annan sak jag inte heller minns om jag visat är gaveln på sängen? Den har vi haft en bra tid redan, men tror jag inte visat den här på bloggen? Sovrummet i det stora hela kommer ännu få vara ganska så orört ännu en tid framöver tills vår valp kommit ur "bita sönder"-åldern. Hon har ännu inte söndrat några möbler, skor, mattor eller liknande, men vi är heldre på säkra sidan ändå.
 
Men när det väl blir dags att byta ut nattduksborden och mattorna så tänker vi några enkla nattuksbord och ljusa ryamatt-liknande mattor bredvid sängen som är sköna att stiga ner på när man är frusen om morgonen
 
 
 
Walk-in-closeten har till min sida fått en del av smyckes-skrinet inplacerat. Det fattas ännu 2 delar av den röda sammetsskrinet, men det var slut så vi får vänta tills det kommer in i lager igen. Så när de kommit och vi fått listerna på plats börjar detta rum vara klart när den stora spegeln kommit på plats.
 
 
Så några små förändringar här och där börjar det bli. Men jag måste säga det känns så bra i huset. Det tar sin lilla tid att få det personligt och praktiskt, men samtidigt är det så roligt att få forma sitt hem och börja hitta vår stil.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?