Vet inte om jag ska gråta eller skratta..

2016



Jag skulle aldrig för någon månad sedan ha skrivit att allt gått så bra och vi inte haft några större motgångar med detta bygge.. För nu kommer motgångarna vid målsnöret!! Idag är tredje dagen då jag är "ensam" på bygget, eller flytten hänger på mig. Så jag hoppas verkligen jag hunnit med det mesta! För igår kände jag mig väldigt uppgiven med det mesta då amn var så trött. Då väckning på morgonen är kl 6:00 och hem kommer man först l 23 och är i säng runt midnatt. Full rulle hela dagen, med andra ord!
 
Som tur har jag helt fantastiska föräldrar som hjälpt mig massor dessa dagar då jag varit ensam. Min pappa har varit alla kvällar denna vecka och hjälpt till med att mäta ut och kapa lister till golvet. Min mamma var igår i vår lägenhet och hjälpte mig packa ner saker och städade. Lite skämdes jag då hon stäade då vår lägenhet verkligen inte varit prio ett det senaste året, så när man verkligen tömde allt och började städa blev man lite äcklad av sig själv att man inte städat noggrannare. Nåväl, nu blir det ordentligt städad och den hjälpen får jag av min goa mamma!!
 
På bygget så har det kommit lite motgångar. Lilla wc, blev inte alls som vi tänkt, eller det blev som vi beställde men såg inte ut som vi fantiserade om, så vi är ganska missnöjda med vårt val av lavoar dit. Sedan så fick vi veta att våra innerdörrar kommer kanske tidigast NÄSTA VECKAS FREDAG!! Ursäkta vad??!! Vi beställde dem för över en månad sedan via Simons Element och fick infon då att de borde komma i slutet av januari, men nu när sambon frågade vart de lämnade fick vi som svar tidigast nästa veckas fredag men de kan inte lovat något... Alltså sucka mitt hjärta.. 
 
Så nu kommer vi flytta in på söndag i ett hus utan innerdörrar och karmar i dörröppningarna. Det betyder att vi verkligen kommer att ha en öppen planlösning (höhö), och får ta vårt förhållande till nya nivåer, då toaletterna inte heller har dörrar!! Min kära mor har fått fixat en skärm som vi kanske kan lägga ivägen i alla fall, men lite tråkigt är det ju att vi inte får innerdörrar. Men får vi besök får vi rekommendera att utföra sin behov innan besöket eftersom vi inte har dörrar till toaletten!
 
Problemet för oss nu är att vi har inte några andra alternativ än att flytta nu i helgen. Så vi får helt enkelt leva med att vara utan innerdörrar och hoppas Simons Element gör allt de kan för att se till vi får våra innedörrar inom nästa vecka!! 
 
Nå väl, här kommer lite bilder från de senaste dagarna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?