Välkommen hem <3

2016



Jag tycker fortfarande efter att ha bott i huset i 6 månader att det är häftigt att säga "jag kommer hem" när man kör upp på gården. Ännu häftigare att bo här tycker jag det är nu då gräsmattan tagit sig och man kan gå på den. Att vi dessutom fick fixat grovjobbet med entrén i sommar gör helheten så mycket bättre och en mera tvättäkta "hemma-känsla"! Vi byggde inte något överstort hus, det är så perfekt för oss. Jag får nypa mig i armen flera gånger för att inse det faktistk blev verklighet det här projektet! För 4 år sedan drömde vi bara om att stå här vi är idag!
 
Jag tycker om att köra upp på gården och se vårt hus, vårt hem! <3 Det är häftigt att det blev så här!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vårt hem ikväll kl 21



Chatarina

Kan du förklara lite hur länge det tog för er att drömma om eget hus till att faktist ta tag i saken? Då du skrev att ni drömde om dethär för 4 år sen. Jättebra blogg du skriver! (Hittat hit via simons hus fb-sida) Det känns som ett så stort steg att bara drömma till att ta kontakt med en hustillverkare, tyckte ni att det var stort?

Svar: Ja men visst kan jag det! Vi fundera när jag studerade om vi vill köpa lägenhet eller bygga hus. Vi funderade av och an hur vi vill bo, vad som är oss och vad vi har möjlighet till. Vi funderade och fick tips av våra föräldrar och vänner. Så vi planerade ganska noggrant ännu innan vi tog tag i saken på riktigt. Vi gick på husvisningar för att se vad vi riktigt vill ha och vad är vår sitl. För vår problem var att vi tyckte mycket var fint men hade svårt att hitta vår egen stil.
Så när jag hade 2 år kvar med studierna bestämde vi oss at "då jag blir färdig, då slår vi till och skrider till verket". Sagt och gjort. Visst var det spännande, men eftersom vi planerat i grova drag redan så länge så kändes det mera som "äntligen får vi börja på" än att hj'älp hur ska vi våga ;)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?