Underbar mini-semester

2016



Vi har verkligen haft en super mini-semester jag och gubben min! Det blev en tidig väckning på torsdag morgon med väckarklocka som ringde 04:15. Men flyget gick smidigt, bytet till tåg gick smidigt och fram kom vi till Örebro och min käsa syster!
 
Redan samma dag som vi anlände sprang vi ett lopp som heter Blodomloppet på kvällen som var på 10 km. Det var över 5000 deltagare. Det var ett roligt evenemang, och jag som aldrig sprungit 10 km var lite nervös om jag skulle orka, men det gick bra (kanske inge suepr tid, men jag orkade hela vägen!). Att jag dessuto hade förkylningen i kroppen och vaknat med ett rivjärn till hals gjorde att jag var super stolt att jag orkade mig igenom!
 
 
Svettiga och nöjda i mål!
 
 
På fredag var det varmt som tusan, 28-29 grader visade termometern och det var bikini + barnpoolen på bassängen som gällde! Jag hade vaknat med mera sjuk hals och snuva på morgonen så den inplanerade Crossfit introduktionen för min del fick sparas till en annan dag, medan killarna åkte iväg till crossfit-salen för att träna.
 
Under dagen fick vi bara mysa med syster, hennes man och barnen. En riktigt avslappnaden och mysig dag!
 
 
 
 
 
Lördagen gick mest ut på att se på Action Run som syrrans man deltog i. En 7,5 km lång hinderbana genom centrum av Örebro. Det var ett roligt event som var mycket åskådarvänligt. Här hejjade vi och beundrade alla starka kvinnor och män som deltog! På kvällen tog vi det lugnt och fortsatte umgås det sista ur varandra, eftersom vi följande dag skulle åka hem.
 
Resan hem hade vi hoppats skulle gå lika smidigt som resan till Örebro, men här tog det stopp genast från början. Ca. 40 min innan vårt tåg från Örebro skulle gå får vi ett SMS att vårt tåg blivit inställt och de hänvisade oss till ett annat tåg. När vi kollade upp det tåget var det slutsålt, som största delen av de tåg som gick från Örebro till Stockholm. Så vi ringde SJ som hade 10 väntandes i kön före oss. Som tur har min syster och hennes man koll på resor och får snabbt uppkollat nya alternativ, så de hjälpte oss hitta ett annat alternativ så vi skulle hinna till flyget som skulle ta oss från Arlanda till Vasa. Så det blev Buss och tur i oturen var den försenad. För vår biljett fick vi bokat 1 minut innan bussen skulle ha åkt, men nu hann vi bra då bussen var 15 min försenad.
 
Väl på bussen tänkte vi "nu är vi här och bussen gick raka spåret till Arlanda, så nu kan inga missöden mera ske". Men jo.. ca 20min han vi sitta i bussen innan bussen mitt i allt stod stilla på E18!! Busschauffören sade i mikrofonen att han vet inte varför det är kö, men att han ser det är en flera km lång kö framför oss.. Great, tänkte vi! Typiskt. Nå, så länge bussen kommer i rörelse inom 30 min borde vi hinna bra, men vi får se. Som tur kom bussen i rullning och vi anlände till Arlanda 45 min senare än planerat men vi hann ändå bra till vårt flyg. Så när vi väl satt oss ner i planet hann jag tänka "NU, kan inget mera krångla".. Men jo, då försvann belysningen i hela flyget och det visade sig att flygplanet hade tekniska problem med att få upp bagageluckan i flyget, så de fick lov att stänga av hela flyget i flera omgånger för att försöka få upp bagaget och vi blev mera försenade. Men vid det här laget skrattade vi bara åt allt. Inget gick som i strömsö idag, alla reseparter krånglade, jag och sambon fastnade och tappade saker överallt och var klumpigare än vanligt, haha!
 
Men vi kom hem och det var en trevlig resa! Tack kära syster! <3
 
 
Vilken mysig mini-semester vi haft!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?