Korridoren - svår nöt att knäcka!

2016



Nu när vi ändå är inne på vad man vill göra om i sitt hus, så har det kommit till korridorens tur att funderas över. Jag har sökt länge efter en byra som är ca 120-150cm bred och ca 30-40 cm djup, utan att finna en sådan! Jag skulle nämligen gärna vilja ha något i korridoren för att bryta av just korridorskänslan. Men allt jag ser på är minst 40 cm djup eller djupare och då väldigt robusta. Jag är nämligen rädd att om den blir för djup så blir det opraktiskt i just "korridoren" då man får trängas för att komma förbi (även om man knappast skulle göra de?!). 
 
Själv korridoren är inte onödig, vi går där dagligen och den lilla väggen som skiljer åt kök från denna "transport-sträcka" tycker jag är väldigt praktisk, men jag får inte uppfylld min vision då ingen byrå passar in. Jag såg på byggmässan en byrå som skulle ha varti perfekt. Marmormönster på bänkskivan och silver/metall-ben. Den åt inte alls upp för mycket luft och utrymme, utan var ett fint ställe att ha en blomma, några foton eller vas på. Harmt bara då det inte stod varifrån byrån var köpt, nu förblir det ett mysterium varifrån jag ska hitta den perekta byrån till korridoren.
 
Eller har ni sett någon grundare byrå någonstans, vit/marmor/grå är färgerna den helst skulle gå i.
 
 
 
Nu känns det så tomt där! Precis var eluttaget är i korridoren skulle jag vilja ha byrån/bänken.
 
 
 
Jag skulle vilja ha en blandning på bänken/byrån i stil med dessa nedan
 
 



Skoskåp brukar ju vara ganska smala, ett eller flera sådana skulle kanske passa :)

Svar: Jo, den idén har vi varit inne på ibland också. Men de är ofta i lite new england stil som jag kikat på, och den stilen passar inte riktigt in i vår inredning (även om den är fin). Så vi får vänta och se lite nu då :)
Annu Åkers


martina.

Röstar för ingen byrå, ni har ju en perfekt korridor att träna apportering i! Hon har ju inte ens chans att springa till sidorna eller bort från dig med dammyn. :)

Svar: nå vi ska ju inte ha en sådan djup just för att man ska kunna röra sig fritt i korridoren :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?