Framtida arbetsrum - inspiration

2016



 
 
Så småningom kan man äntligen börja koncentrera sig på det som finns innuti huset igen nu när hösten är här! Bastu är som sagt första som börjas fixas då terrassen är färdig där ute, men det hindrar ju en inte från att söka inspiration så planeringen är färdig då det sen är dags!
 
Eftersom vårt sovrum är ljusbeige, vardagsrum och hall ljusgrå, känns de mindre sovrummen och mediarum så kala och tråkiga med sina vita väggar. Det ena sovrummet vågar jag inte ännu slänga färg på väggarna i då man aldrig vet vad man vill sen i framtiden, men inredningen i gästrummet skall under vintern ta form så det blir en varmare och mysigare känsla där för våra nattgäster. Det andra lilla sovrummet får agera kontor/arbetsrum något år framöver. Så nu söker jag som bäst lite inspiration för arbetsrummet. Budgeten är ganska lite och jag hoppas med små medel få till ett inspirerande och fint arbetsrum!
 
 
 
 
Rummet är inte det största, 11,9 kvadratmeter för att vara exakt, så därför söker jag ett litet, lätt skrivbord. För tillfället har vi ett bastant stort och klumpigt skrivbord från 90-talet som äter upp allt för mycket av golvet och "luft-ytan".  Förutom skrivbordet har vi lite material till bastun i "arbetsrummet" och en bastant bytå, så det här rummet har inte ens försökts få trevligt, haha! Skrivbordet är det första som ska bytas ut och jag söker ett skrivbord med endast bänkskiva och smala ben i all sin enkelhet. Något annat jag tycker är super snyggt är alla string-hyllor. Helst skulle jag sälja vår byrå och införskaffa rediga stringhyllor att ha ovanför skrivbordet elelr som en "bokhylla" i stället, men vi får se hur det blir.
 
 
 
 
Eftersom vi har vita tråkiga väggar (då tanken var att vi ska bo in och se vad vi vill med rummen), så känner jag vi börjar bli redo för att slänga lite färg på dem så småning om, eventuellt till och med tapeter. Om vi väljer tapeter blir det troligtvis endast en fondvägg i all sin enkelhet, men då igen är färg lättare att ändra sig med? Men i detta skede får man ännu drömma sig bort, fantisera och inspireras. Så det blir att fortsätta söka inspiration till arbetsrummet, så sen när det i vinter någon gång blir aktuellt att skrida till verket är vi redo och har allt färdigt planerat! YES! Jag gillar det här med att forma eget hem, även om det är med liten budget och tar sin lilla tid, men roligt är det!
 
 
 



TIDSTJUVEN

http://tidstjuven.com/

Inspirerande! :) Tack för att du delar med dig.

Svar: Va kul du tycker så! :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?