Mediarummet och gästrummet

2016



Visst känner man i kroppen att man är trött, men nu har jag varit symtomfri sedan igår eftermiddag så det känns fantastiskt!  Det märks man börjar bli frisk när man orkade ta en dusch och börja irritera sig på att det är så råddigt i huset och vill börja plocka undan lite i saker, haha! Jag är ingen som är van att sitta i flera dagar och inte göra någonting, det går bara inte. 
 
Media rummet satt jag igår och funderade länge på hur jag kunde få trevligare utan att köpa något. Visst trivs man bäst i köket och vardagsrummet som vi inrett ganska bra redan, men jag vill mediarummet skall bli minst lika trivsamt. Så idag när jag hade lite mera energi flyttade jag om lite i rummen, haha låter som det skulle ha varit ett stort projekt. Enda jag gjorde var att flytta en växt, flytta katträdet och lägga in ett piano. Så inte så stora grejer, men lite bätte blev det. Ännu fattas tavlor, gardiner, nytt tv-bord, en ny matta, växter och annat som gör att det ser inbjudande ut. Just nu ser inte mediarummet särskilt mysigt ut!
 
När jag flyttade och på där i rummet märkte jag annars att det luktar konstigt här. Jag funderar nog om någon av katterna kissat här när de var så nervösa när vi just flyttat int, men så hittade jag ett mjölkglas i katt klätterträdet (säkert något av barnen på sambons släktkalas som lagt det där??), men kan faktiskt torkad mjölk lukta så ordentligt, för det luktar riktigt konsigt. Jag får ta och köpa doftljus/stickor och försöka om det skulle bli trevliga doft??
 
Så så här som på bilderna nedan blev det nu då i alla fall, lite bättre... Nöjd är jag i alla fall med att mitt "piano" kom fram så jag får börja spela igen. Kanske vi i helgen får upp några gardiner också? Vi får se, jag får blinka lite extra med ögonen åt sambon så kanske han är snäll och hjälper mig! 
 
 
 
 
Lite mera städat och undanplockat, men såååå tråkiga rum ännu.. Men mediarummet står före på listan än gästrummet



Malin Ericson

http://meri.itgirls.se/

Ljust och fint rum!
Haha glaset med mjölk kan inte ha sett frestande ut =)

Svar: nope, kan hända mjök runnit ut i liggkorgen också i och för sig? är ju någon vecka sen kalset ;) men lite doftljus där har redan hjälpt :P som tur!
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?