Byggmässan 2015

2015



Igår innan mitt skvällskift så besökte jag byggmässan i Botniahallen! Ute regnade det så med gott samvete spenderade man 2 timmar inne på mässan. Jag hade både hört bra och dåligt om mässan innan mitt besök, så jag visste inte riktigt vad jag skulle ha för förväntningar. Men jag tycker den var ritkgit givande! Min sambo var i Helsingfors så jag tog sällskap av min käre mor och strosade runt på mässan och inspirerades.
 
Förra gången jag besökte mässan hade vi inte börjat på med hus-projektet ännu, så då gick vi i nästan varje monter och funderade + tog tusentals borchyrer av husföretag. Denna gång var behovet annorlunda, denna gång var det ytmaterial och inredning som intresserade.
 
Själva möbelutbudet tyckte jag var väldigt dåligt, men då igen är det svårt att ta med möbler som tilltalar alla, men här gick man bara förbi p.g.a. inget föll en i smaken. De montrar som då istället intresserade en var  bl.a. kakelföretagens, ytmålarnas, bastu och belysnings båsen. Speciellt givande var ytmålarnas monter! Fick många idéer till eget hus och eventuella fondväggar! Idén med att skippa kakel i lilla wc kom och jag ska disktuera med sambon och berätta och visa i broschyrerna för att se vad han tycker. En fondvägg i lilla wc har varit aktuell länge, men vi har inte ritkigt hittat rätt ännu, men med den här idén och stilen tror jag det skulle bli helt super! ELLER om man skulle köra en fondvägg i denna stil i sovrummet?
 
Jag skulle gärna ha vela hinna gå mera än i 2 timmar, men jobbet kallade och det blev säkerligen mycket jag inte hann se och beskåda, men mässan gav en ändå nya ideér, så målet med mässan funkade för mig i alla fall!
 
 
Ev. fondväggs alternativ jag skrev om här ovan
 
Riktigt snyggt IRL. Ger inte rättvisa i bild
 
Detta var förvisso inget nytt i vår planering, men en bekräftelse på att valet att lägga belysning i terassgolv står kvar!
 
Blir att börja fila på och skissa upp hur och var man vill ha belysningen nu då. Can't wait!



Martina.

Vi hade infällda lampor i terrassen vid lägenheten vi bodde i, nog var det snyggt, men mycket svåra att hålla rena! Glasen blev gröna, tror det var pollen? och efter vintern var det också någon sorts grumlig yta på. Beror kanske också på vilken modell man har o placeringen på dem.. Vi valde att lägga i taket och på väggarna (sånde som lyser både upp å ner) i huset, finns för och nackdelar med allt! :)

Svar: jo vi har färdigt utelampor som lyser uppåt och enråt, men vi vill ha vid trappstegen vid entreen (Ev. terassen också) belysning i terassen. :D
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?