Jul i vårt hus!

2015



I förrgår fick jag lägga upp vårt första julpynt vid huset. Granen var inte då ännu huggen, så vi började lite försiktigt med ljus kring pelar vid ingången. Det kanske inte blev den finaste som går att fås, men man får så mycket mera myskänsla och julkänsla än innan i alla fall! I morgon ska vi byga entré trappan och då ska jag pynta julgranen som sambon fixade åt mig igår (granen ska var apå gården). Så det blir nog jul i år också! Jag är så exalterad!
 
Idag blev spacklaren klar med arbetet vid bygget, så nu är det bara för oss att måla klart! Sovrummet och grovköket är blev igår helt fädigt målade nu även andra varvet. Så det återstår att måla de mindre sovrummen och mediarummet ett andra varv och sedan blir det att börja med det tidskrävande vardagsrummet/köket/hallen. Det lär blir en tuff nöt att knäcka gällande att få jämnt målat, men skam den som ger sig! Tur är vi båda väldigt noggranna när vi gör något!
 
Nu ska jag pynta inför julen här i lägenheten medan sambon är på julfest! Trevlig lillajul alla bloggläsare! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Mysigare blev det ju helt klart och mera välkomnande när det är ljusare på gården!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?