Dagen på bygget i bilder

2015



Idag blev det lite längre sovmorgon och vi åkte ut först till kl 10 i alla fall till bygget. Jag fixade julbelysning ute medan..
 
Gubbarna fortsatte bygga trappan. Jag hann också dammsuga det sista jag inte hunnit dagen innan.
 
Trappan började ta form och skruvarna började ta slut. Så jag åkte genom hela stan för att hitta rostfria skruvar..
 
.. men att hitta rostfria skruvar av samma modell som vi hade var lättare sagt en gjort, så vi blev utan denna söndag.
 
Delarna till trappan sågas till inomhus och lyfts sedan ut i sektioner och byggs ihop som ett puzzel utomhus.
 
"Locket" på trappan byggs troligtvis färdigt inomhus eftersom den rymms ut genom dörren, men övriga blir i lösa delar.
 
Mot kvällskvisten fick vi även mina kära svärföräldrar och sambons bror på besök. De kom för att hjälpa till med målandet!
 
Kändes lite smålustigt ett tag då det bara var jag till sist som inte gjorde något, nåväl fick leka arbetsledare, hehe!
 
Även om trappan inte är färdig måste jag verkligen säga att den kommer bli stor och fin! Belysning ska också finns i trappstegen.
 
Svärmor i fulla rullor med målarfärgen. Grundfärgen målades ut i hall och köket idag. Tack för hjälpen! <3
 
Tusen tack också till dig pappa för all hjälp med trappan igår och idag! Vi behövde verkligen ditt mattehuvud för att kunna räkna ut alla vinklar och längder!! I morgon fortsätter sambon och pappa efter arbetet och vi får hoppas trappan kommer på plats i slutet av veckan så det är ett steg närmare färdigt! 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?