Stort projekt

2015



När man planerar att bygga hus är det mesta fantastsikt roligt. Du fantiserar upp en värld och hus var allt är  perfekt, men det man lätt glömmer i det stadiet är att allt kan tas ifrån en på ett ögonblick. När du sedan fortsätter din planering och det gäller att börja planera budgeten, inser du att det snabbt blir stora pengar och du måst hålla koll så priset av den totala summan inte rusar iväg, samt försöka räkna med alla tänkbara kostnader så inget kommer som en överraskning sedan. Jag tycker vi har varit realistiska i vår planerade (det har vi ju även fått höra av andra vi framfört vårt kostnadsförslag för samt planering), men jag tror mitt undermedvetna tog en extra skruv igår när vi böt försäkringsbolag gällande livsförsäkring. För inatt drömde jag en sådan hemsk mardröm att jag grät ännu flera minuter när jag vaknat. Allt var så verkligt i drömmen att det skrämde mig enormt!
 
I drömmen var jag och sambon på villan och han skulle ta ett tidigt morgondopp då jag ännu låg och sov. När sambon var påväg upp ur vattnet hade han fått en allergisk reaktion av något och dött där på plats på stranden och det var mina föräldrar som hittade honom där och kom och väckte mig. DEN smärtan jag kände i hjärtat var så äkta och hemsk i drömmen, så det gjorde fortfarande ont när jag vaknade. Jag grät och skrek i drömmen av förtvivlad och sorg. Jag funderade hur jag skulle ha råd att färdigställa huset utan sambon min och vad han skulle ha velat att jag skulle göra. Jag kom i drömmen att tänka på att vi har en försäkring kopplats till lånebeloppet så man får hälften betalt automatiskt om andra parten går bort, men det är fortfarande en del kvar att betala trots det och jag kände panik över hur jag ska klara detta utan honom. Jag sökte förtvivlat efter kläder som doftade honom men allt råkade vara nytvättat (såklart) och jag kände ingen doft av honom och det gjorde bara mera ont i bröstet. Det gjorde så ont i hjärtat och bröstet och jag hade svårt att andas.. SEN vaknade jag som tur och bara fortsatte att gråta! Jag var bara tvungen att ringa min sambo och höra hans röst (han hade farit till jobbet redan före kl 06 på morgonen), för att höra hans röst och koppla bort drömmen, men även efter samtalet tog det en stund innan tårarna slutade rinna.. Drömmen var så obehagligt verklig så man blev väldigt tagen av den.
 
Allt kan plötsligt ta slut, och fast man inte ska tänka på att man går skilda vägar eller något går bort, måste man när man tar så här stora beslut även planera färdigt vad som händer om någotdera sker, vilka försäkringar man ska ha och hur man delar upp. För då den hemska dagen är där, då har man i alla fall det som tröst att man inte behöver reda upp det då, eller bli av med något man håller kärt när man redan förlorat den viktigaste personen i livet. Så tänk på det när ni plnerar en stor investering ihop, tänk allt noga igenom!
 
 
Jag vore ingenting utan den här mannen! Han lyfte upp mig då jag faller och hejjar på när jag själv klättrar mig upp! Jag är glad, lycklig och tacksam att få bygga eget hem med dig Thomas <3








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?