Olika prioriteringar

2015



JAG TYCKER DET ÄR GANSKA INTRESSANT DET HÄR MED ATT DET FINNS FÖRDOMAR om att vissa beteenden och skeden i livet hör till en viss ålder, och visst kan det stämma i det stora hela. Men det gäller inte alla och jag tycker det är tråkigt att det finns svårigheter för en del människor när det kommer till just åldern. Åldern är bara en siffra och ett beteende behöver inte gå hand i hand med åldern.. En 18-åring kan vara mognare än en 25-åring, och en 24-åring kan vara mognare än en 30-åring, för livet formar en, och det jag fått uppleva under mitt liv har format mig till den jag är idag och dig till den du är.
 
JAG ÄR 24 ÅR OCH KOMMER MED MIN 28 ÅRIGA SAMBO KUNNA FLYTTA IN I VÅR HELT EGNA HUS VID ÅRSKIFTET, vilket har gjort att ögonbryn höjts då vi är så "unga" i mångas ögon. Höjda ögonbryn skulle vi också ha fått om vi kulle ha förlovat oss istället och börjat planera bröllop vid den tidpunkt som vi började planera hus, bara att då skulle folk kommit med kommentaren "Vad de har bråttom, hon är säkert gravid?", eftersom det inte "hör till" i vår ålder att kanske gå i dessa tankar. :)
 
JAG HAR PERSONLIGEN EMELLANÅT HAFT LITE SVÅRT ATT PASSA IN BLAND JÄMNÅRIGA. Jag påstår absolut inte det är något fel på mina jämnåriga kompisar (mera på mig i sådana fall eftersom detta varit jag som haft svårt att passa in), men jag har ofta kännt mig udda då jag prioriterat andra saker och inte kännt samma sug till "vanliga" saker som hör till i vår ålder, på gott och ont.
 
VAD SOM FÅTT MIG ATT TÄNKA PÅ DETTA ÄMNE NU IGEN, är nu när jag noterat att det är Pampas National dag och man ser på alla sociala medier hur det kryllar av bilder från detta event.. För många ger det känslor av glädje från en bra tid, medan jag bara känner "Gud så skönt att jag har det där förbi!!". För sanningen är den att jag aldrig haft roligt på Pampas nationaldag, just för att jag alltid haft känslan jag inte passar in i gänget. Nu säger jag inte att jag inte tycker om människorna som jag spenderat Pampas Nationaldag med, men vi prioriterade olika och här kommer uddheten av mig fram igen, det har varti JAG som varit den udda i gänget.. 
 
MEN MED MIN SAMBO HAR DEN DÄR UDDA KÄNSLAN ALDRIG UPPSTÅTT. Jag känner alltid att jag får vara precis den jag är och vi har så mycket lika funderingar och värderingar. Han är min stora kärlek och min bästa vän, precis som det ska vara!! Så jag kan inte hjälpa att erkänna att det känns skönt att allt fler i vår omgivning blivit possitiva till vår byggprojekt eftersom detta är något vi båda verkligen vill. Det som är roligast ändå är nu när allt fler i släkten blivit engagerade i vårt projekt och hjälpt till både fysiskt på tomten och genom att hjälpa få till bra offerter från olika företag för att få ner priserna, sådant är guld värt!!
 
SÅ DET JAG VERKLIGEN ÖNSKAR FORTFARANDE ÄR ATT DESSA OLIKA FASER I LIVET SKA HÖRA TILL EN VISS ÅLDER KUNDE LÄGGAS ÅT SIDAN, för det retar gallfeber på mig. Man ska göra det som gör en lycklig, och är det att bygga hus som ung eller festa loss som gammal ska man göra det! Åldern är bara en siffra som jag anser ibland är helt onödig att berätta.. :) 
 
 



Rebecka

ja håller SÅ me dig :)alla har vi olika drömmar å mål i livet! Eget hus ha allti vari en stor dröm för mig.. Å att som 24-åring flytt in i nybyggt eget hus va en dream come true! Man ska nog bara kom ihåg att gör de som gör dig lycklig.. Oavsett ålder å va som anses 'rätt eller fel ålder' :)

Svar: ja men precis! jag tycker inte det är fel att andra prioriterar annat, så länge det man prioriterar gör en lycklig är allt super! :D <3
Annu Åkers


Johanna

Vi flyttade in i vårt nybyggna hus nu i maj. Jag är 24 år och vi har två barn, sonen är två år och dottern fyra månader. Så de är helt hur man prioriterar och har för drömmar. livet leker och jag kunde inte vara lyckligare 😄







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?