Vilken lättnad!

2015



SOM JAG TIDIGARE I VECKAN SKREV SKULLE VI HA HAFT MÖTE MED HUSLEVERANTÖREN IDAG, men istället var det banken och en jurist vi hade möte med idag och husleverantören har vi möte med nästa vecka.
 
OM JAG SKA VARA HELT ÄRLIG, SÅ VAR JAG FRUKTANSVÄRT NERVÖS INFÖR MÖTET IDAG!! Det kändes nämligen som att det var idag vi skulle få den slutgiltiga domen om vi kommer att ha möjlighet att bygga detta hus på de bankvillkor vi önskar. Så vi presenterade vår nya budget och redovisade hur vi räknat och hurudana offerter vi fått av olika företag vi varit i kontakt med, och till vår lycka så gick det precis som vi ville!!
 
MIN STÖRSTA RÄDSLA HAR VARIT GÄLLANDE AMMORTERINGEN AV LÅNET VARJE MÅNAD, alltså att den inte ska vara realistisk, och vi inte ska ha möjlighet att spara på sidan av och hålla på med våra hobbyn. Men detta möjliggjordes nu. Ni förstår inte vilken lättnad detta är!
 
DET ANDRA SOM VAR SÅ ROLIGT MED BANKMÖTET IDAG, var när vi diskuterade med finansierings chefen på banken och han berömmer oss flera gånger över hur duktiga vi är och tänker förnuftigt gällande vår ekonomi!! Det känns ju hur härligt som helst att höra sådant. Som grädde på moset tillägger han (och faktiskt flera anda inom byggbranchen vi pratat med) att det är ovanligt att man har allt så på klart som vi har det (i vår ålder) och inom relaistiska ramar. Tyvärr är jag som person en som bryr mig allt för mycekt om vad andra tycker och tänker om det jag gör, så då man fått höra negativa saker om våra planera att bygga hus känns de här orden så otroligt styrkegivande och roliga att höra då det här är verkligen något vi vill.
 
SÅ NU BÖRJAR DET HÄNDA GREJER FÖR OSS HÄR PÅ VÅREN! Så det som är nästa på vår to-do-list är att skicka in alla papper till kommunen gällande tomten och bygget, skriva på kontraktet med husleverantören och övriga företag som kommer bli delaktiga i vårt husbyggarprojekt, och så klart att fortsätta röja i skogen så det sedan mot sena våren är färdigt för grunden att börja fixas med grävmaskin. Känns så roligt att allt detta nu är möjligt att genomföra då vi efter dagens möte är vi beviljade det belopp vi behöver för att förverkliga vårt drömhus.  Vi kan, vi vill och vi ska verkligen bygga det nu!
 
INGET KAN FÖRSTÖRA MITT HUMÖR IDAG! En enorm sten har fallit från mina axlar och jag är så grymt taggad på att börja åka runt och kolla in material på kakel, golv, skivor osv. NU har vi grönt ljus och kan bara tuta och köra (inom vår budget!). FINALLY! Som vi längtat och väntat = sista sommaren i denna lilla äckliga lägenhet! 
 
woop woop!!



Linnéa

http://elsaalinnea.blogg.se

Wow vad kul! Grattis!
Vi ska också börja bygga hus under 2015, vi väntar dock fortfarande på att allt pappersarbete ska bli klart, bygglov osv. Det är mycket att tänka på. Jag förstår verkligen att du varit nervös inför detta. Jag går runt och är nojig och nervös hela tiden, tänker att nej nu dyker det snart upp något som förstör detta osv... :) Löjligt jag vet! Lycka till med husbygget, kommer absolut följa eran resa.

Svar: oj va kul! Verkligen spännande tider det här med husbygge!! :) jo vi väntar också på loven, men vi har varit i kontakt med kommunen tidigare redan och kollat läget om de tror det är möjligt att bygga just där vi ska bygga, och det är fullt möjligt, så det är bara att vänta att de tar upp vårt projekt på deras möten så är det klart! :)
Annu Åkers







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?