Längtan efter egen gård!

2015



Alltså ni vet inte vad jag längtar efter eget hus och trädgård!! Det är konstant arbete med den, I know, men bara det att kunna gå ut o njuta av värmen med en kaffekopp innan jobbet kallar, eller synen av en nyklippt gräsmatta är bara för härligt!!

Igår hjälpte jag till hos föräldrarna med deras gräsmatta o gård, och tyckte det var så roligt att pynja o på. När man var ung och dumm och blev tvingad att hjälpa till med att klippa gräsmattan suckade man och stönade, men nu är det så roligt!! Gården blir genast så mycket finare, och doften av nyklippt gräs är ju bara för härlig och sommar! Jag börjar låta som en pensionär, men man märker hur man börjar se saker med hus, hem o familj ur lite annat perspektiv då man bygger själv. Jag har många gånger fått höra jag alltid varit så mogen för min ålder, men först nu känner jag själv hur jag mognat och blivit vuxen i och med det här projektet. Med skräckblandad förtjusning! Men likväl som man känner att man mognat och blivit mera vixen är jag lillen i faniljen som lätt åker över till föräldrarna för att umgås och kryper lätt upp i soffan o myser med föräldrarna utan att det skulle vara konstigt med det att en 24åring vill att mamma eller pappa ska hålla om en för en stund, så är det i vår familj. Vi  tycker så om varandra och visa öppet glädje och sorg.

Det pirrar i magen då jag tänker på att i detta hus vi skapar kommer jag få uppleva det med min o sambons blivande familj och mysa med egna ungar och man i soffan en vacker dag och i min tur gnälla  på att barnen ska hjälpa till att klippa gräset!

Jag önskar bara det kunde bli januari så vi skulle räkna dagar tills vi kan flytta in i vårt fina, fina hus som vi planerat och format med kärlek! Aha, vilket putte-nuttigt inlägge det här blev! Men idag är en sådan där dag då man känner sig så lyckligt lottad på alla sätt och vis och måste mypa sig själv i armen för att se det faktiskt händer en! 


Sommar, sol och nyklippt gräs med familjen 💓









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?